Bol.com en Pabo in de prijzen bij Thuiswinkel Awards
27-03-2015 (07:36) - Awards
Bol.com heeft gisteravond tijdens de jaarlijkse uitreiking van de Thuiswinkel Awards de publieksprijs voor Beste Online Warenhuis van Nederland gewonnen. Bol.com behaalde de hoogste score bij de beoordeling door consumenten. Daarnaast werd bol.com door de vakjury verkozen tot Beste Mobiele Webwinkel van Nederland. Volgens de vakjury verdient bol.com deze prijs vanwege een duidelijk overkoepelende strategie en de grote progressie die geboekt is in 2014 dankzij de lancering van een eigen app voor smartphones.
Bol.com werd samen met Hema.nl en Wehkamp.nl door het publiek genomineerd voor de Publieksprijzen XL in de categorie Warenhuis. Consumenten gaven bol.com de hoogste score binnen deze categorie. Dit jaar konden deelnemende webwinkels aan de Thuiswinkel Awards voor één categorie van de Publieksprijzen XL genomineerd worden. De vakjury van de Thuiswinkel Awards nomineerde bol.com, samen met Jumbo.com, Thuisbezorgd.nl en wehkamp.nl, voor de vakprijs Beste Mobiele Webwinkel. De jury kende de award uiteindelijk toe aan bol.com.
In de categorie lingerie en ondermode won Pabo, Europa’s grootste erotiekwarenhuis, de Nationale Thuiswinkel Award Publieksprijs XL. De award is volgens directeur omnichannel Marc Koster een beloning voor de rebranding van de keten. ‘Pabo is een nieuwe weg ingeslagen en het Nederlandse publiek weet dit te waarderen.’
Met het winnen van de award gaf Pabo.nl de genomineerde concurrenten Otto.nl en Vente-Exclusive.com het nakijken. Het is de tweede keer dat Pabo.nl de Thuiswinkel Award in de wacht sleept.