Edelman Amsterdam wint twee APG Creative Strategy Awards
Edelman Amsterdam is tijdens de 26ste uitreiking van de tweejaarlijkse Creative Strategy Awards van de Account Planning Group (APG) in London twee keer in de prijzen gevallen voor ‘The Future of Hybrid Work’ campagne van Microsoft: de speciale PR-prijs en een bronze award.
De APG Creative Strategy Awards bekronen het beste van creatief, strategisch denken en de bijdrage van planners aan communicatiestrategieën. Het is de eerste keer dat Edelman deze prijs wint, en de tweede keer sinds 2007 dat een bureau uit Nederland in de prijzen valt.
CHO
De winnende campagne laat zien hoe Microsoft op een innovatieve en effectieve manier zijn leidende rol in de toekomst van werk pakt. Microsoft introduceerde, op advies en met hulp van Edelman Amsterdam, als eerste ter wereld een Chief Hybrid Officer (CHO). Deze nieuwe functie werd in het leven geroepen om de transformatie van Microsofts hybride manier van werken in Nederland verder te stimuleren. Tegelijkertijd diende de CHO ook als inspiratie voor partners en andere organisaties in hun zoektocht naar de beste manier om de toekomst van het werk vorm te geven.
Gedragsverandering
Martijn C. Nieuwenhuis, Strategy Lead bij Edelman Amsterdam: “Een strateeg kan een organisatie uitdagen om hun doel te bereiken via gedragsverandering, wat veel meer nodig heeft dan alleen een creatieve communicatiestrategie. Dit is een perfect voorbeeld van hoe we onze klanten willen helpen bij het oplossen van hun uitdagingen. Deze awards zijn te danken aan de toewijding van het communicatieteam van Microsoft Nederland. Zij hebben onze onconventionele strategie uitgevoerd en gezorgd dat deze breed werd gedragen binnen de hele organisatie. Strategie is niets waard zonder een klant die er vol voor gaat.”