Esprix 2023: 32 bekroningen voor 26 cases

13-04-2023 (18:19) - Awards

Zesentwintig verschillende cases krijgen op 9 mei aanstaande tweeëndertig Esprix’s uitgereikt. Dentsu Creative Amsterdam leidt het bureauklassement met vijf bekroningen. We zetten alle bekroningen op een rij.

Zes cases zijn tweemaal bekroond: Being There met de case ‘Unox: De Langste Aanloop Ooit’, DDB Unlimited met de case ‘Van prijsvechter naar hartendief’, Dentsu Creative Amsterdam met de case ‘Andersom Solliciteren’, Energize met de case ‘PLUS Kerst 2022’, iO met de case ‘De Verdwenen SS'er’ en Joe Public met de case ‘De Kilometerverzekering. Ja, dat is OHRA.’

Brons, Zilver of Goud?

De jury maakt op 9 mei tijdens de uitreiking in De Duif bekend met welke kleur – brons, zilver of goud – de winnaars worden bekroond.

De diversiteit van de jury zorgt ervoor dat de cases vanuit elke hoek bekeken worden. De inzendingen worden bovendien gelijkwaardig beoordeeld op het creatieve idee en het resultaat. Edward van de Ridder, Eindjuryvoorzitter: “Er zijn best veel creatieve prijzen in ons vak. Maar de Esprix is de enige award die creativiteit alleen bekroont als het ook bewezen goed gewerkt heeft”.

Long Term Esprix's 

De oogst van dit jaar, 32 Esprix's, vertegenwoordigt het beste werk van 2022. Voor het eerst worden dit jaar ook Long Term Esprix's uitgereikt, een bekroning voor langer lopende campagnes die jaar-op-jaar succesvol zijn vanuit hetzelfde creatieve idee.

Kaarten

Op dinsdag 9 mei reikt de jury in De Duif de bekroningen uit. Ook dit jaar wordt het weer een zeer bijzondere, exclusieve avond voor de top van Marketing Nederland. Kaarten voor de uitreiking zijn via de Esprix-site verkrijgbaar, echter wel beperkt in verband met het maximum van zitplaatsen.

Bekroningen per categorie

Business for good
*ING | Niemand Buitenspel
*Nationale-Nederlanden | Primeur in Nederland: Nationale-Nederlanden en Runner’s World lanceren cover met braille

B2B & Employee Experience
*Randstad Nederland | Andersom Solliciteren
*Woest Zuid | Woest Zuid zoekt Senior Klimboom Analist

Business to consumer
*Randstad Nederland | Andersom Solliciteren
*OHRA | De Kilometerverzekering. Ja, dat is OHRA.
*PLUS Retail | PLUS Kerst 2022
*Kruidvat | Van prijsvechter naar hartendief

Charity & Not for profit
*Nationaal Monument Kamp Amersfoort | De Verdwenen SS'er
*Natuur & Milieu | Hoe gasvrij ben jij?
*Slachtofferhulp Nederland | Ondraaglijke Sieraden

Consumer Services
*OHRA | De Kilometerverzekering. Ja, dat is OHRA.

Durables
*Pon Porsche Import | Girlhood Dreams
*Volkswagen | Volkswagen: Je vertrouwde vriend

Fast moving
*Naïf Good Care | Naïf yes we are!
*Unox: De Langste Aanloop Ooit
*Bavaria (Royal Swinkels Family Brewers) | Verzeker Carnaval

Long term
*Zeeman | Het succes van een 'zuinig' verhaal
*Staatsloterij | Hoe de Oudejaarstrekking jaar op jaar een grotere traditie werd.
*ŠKODA Nederland | Hoe je met Zaterdag de harten van Nederland verovert
*T-Mobile | Zo Simpel kan het zijn

Media, Entertainment & Communications
*Poppodium Doornroosje | Doornroosje kust je wakker.
*Unox: De Langste Aanloop Ooit

New business concepts
*Greenberry & Garage 2020 | Feelee

Retail, etail & ecommerce
*PLUS Retail | PLUS Kerst 2022
*Kruitvat | Van prijsvechter naar hartendief

Sales promotions & Activations
*Albert Heijn | Expeditie Oceaan
*NS | NS Wintercity

Smart Budget
*Nationaal Monument Kamp Amersfoort | De Verdwenen SS'er
*KPN | Sint belt aan
*La Vie | Sorry Haarlem, you can’t ban this meat ad
*Copy Commando | Stop als vak met gokreclame