Mary Hoogerbrugge wint oeuvreprijs Coq de Grand Honneur bij Hanendiner

05-10-2021 (10:37) - Awards

Het Genootschap voor Reclame (GVR) heeft tijdens het jaarlijkse Hanendiner op 4 oktober de winnaars van de prijzen voor de meest waardevolle prestaties in het marketingcommunicatievak bekendgemaakt. De prijzen werden uitgereikt bij Ad Alliance op het Mediapark in Hilversum waar het GVR te gast was.

Het genootschap reikt elk jaar drie prijzen uit: de oeuvreprijs Coq de Grand Honneur is voor de vakpersoon die gedurende hun carrière op uitzonderlijke en inspirerende wijze heeft bijdragen aan het vak. De Coq d’Honneur is bestemd voor vakgenoten die het afgelopen jaar een markante prestatie hebben geleverd. En de Jonge Haan is de prijs voor een aanstormend talent onder de dertig jaar, die uit drie kandidaten door de leden van het GVR wordt benoemd.

De vijf winnaars:


Coq de Grand Honneur

• Mary Hoogerbrugge (De Positioneerders, voorzitter Effie jury)
Mary is de grote voorvechtster van ‘bewezen effectiviteit van reclame en marketing’. In alle stappen van haar lange carrière heeft zij ervoor gepleit dat marketing en communicatie niet louter op persoonlijke voorkeur en buikgevoel ontwikkeld worden, maar onderbouwd worden met feiten en wetenschappelijk onderzoek. Gestart als pupil van Giep Franzen, gegroeid bij SWOCC, richtte zij haar eigen bureau De Positioneerders op. Sinds 2016 ziet zij als voorzitter van Effie Nederland erop toe dat het allerbeste werk met deze prijs beloond wordt.


Coq d’Honneur

• Michiel Rijshouwer (Persuade)
Het marketingsucces van Zeeman is niet meer weg te denken uit ons vak. Keer op keer weet Michiel samen met zijn team nieuwe successen te boeken en het vak te verrassen.

Soufiane Touzani (online influencer)
Soufiane is al sinds 2002 influencer. Hij spreekt een brede doelgroep aan en is een voorbeeld van inclusiviteit. Soufiane werkt goed samen met merken als ING, Nike en Coop en verdiept zich altijd in wat een merk wil. Hij bouwt bovendien aan een multimediaal platform van tv-formats, online community’s en offline events.

• Lee Stuart (Patta)
Patta heeft zich in de afgelopen jaren gevestigd als Amsterdams wereldmerk en is trendsetter voor de straatcultuur. Van fantastische samenwerkingen op wereldniveau met Nike en New Balance tot maatschappelijke projecten in Amsterdam Zuid-Oost; Patta maakt impact. Als head of brand heeft Lee het merk mede gesmeed tot wat het nu is en heeft daarmee een geheel nieuwe dimensie aan het vak toegevoegd.


Jonge Haan

• Brahim Zarouali (Universiteit van Amsterdam)
Brahim is een zeer getalenteerde onderzoeker en op dit moment universitair docent persuasive communication aan de Universiteit van Amsterdam. Hij geeft onderwijs over persuasive communication en nieuwe mediatechnologieën, zoals AI, digitale communicatie en gepersonaliseerde advertenties. In augustus 2018 behaalde hij zijn PhD aan de Universiteit van Antwerpen met een onderzoek naar de manier waarop adolescenten reageren op gepersonaliseerde advertenties op social media platformen. Hij won zeer recent de prestigieuze Top Dissertation Award van de Children, Adolescents and Media Division (CAM), van de International Communication Association.