Nominaties Loden Leeuw 2014 bekend

16-12-2014 (00:12) - Awards

In de uitzending van gisteren maakte het consumentenprogramma Radar de vijf genomineerde reclames en de vijf genomineerde bekende Nederlanders voor de Loden Leeuw 2014 bekend. De publiekstrofee voor irritante reclame is een initiatief van Radar, dat de prijzen in beide categorieën uitreikt op maandag 5 januari 2015. Tot die tijd kan Nederland stemmen via de Loden Leeuw-website, www.lodenleeuw.nl

Genomineerden 2014: Meest Irritante Commercial
Fonq - Deze webshop valt je lastig met de saaie herhaling door een verveelde stem (“mooi!”) terwijl plaatjes van pannen voorbij komen. Maar de echte irritatie komt aan het eind: de stem is niet van plan te gaan koken maar iemand “zijn hersens er mee in te slaan”.
Gaslicht.com - Dochterlief van een gezin gooit met een baksteen de tv aan gruzelementen, omdat het bedrag voor een nieuwe tv toch bespaard kan worden bij de vergelijkingswebsite gaslicht.com.
Specsavers - Met twee stereotiepe hondenbezitters die een bril moeten aanprijzen: flauwe typetjes, en een nog flauwere grap aan het eind, aldus de kijkers.
HoyHoy.nl - De vergelijkingssite ziet consumenten als decadente zorgconsumenten, bij wie de zorgkosten niet hoog genoeg zijn: gesymboliseerd door luiaards die idiote ingrepen verzinnen (stembandcorrectie)
Strato - Het is een persiflage op een persiflage, inclusief nasynchronisatie. Maar dat maakt het niet minder irritant.

Genomineerden Meest Irritante BN’er in een Commercial
Tim en Tom Coronel - Het spierballengedrag van deze autocoureur-tweeling in de bibliotheek wordt niet bepaald gewaardeerd: boekenkasten sneuvelen en de bibliothecaresse blijft ontsteld achter.
Roy Donders - Dankzij het smakeloze juichpak van Donders werd de oranjekoorts als snel oranjegriep: veel te veel hysterie.
Gerard Joling en Jort Kelder - Die hun kwinkslagen overduidelijk ingestudeerd hebben, zijn niet overtuigend in hun goedkope huurautootje.
Jeroen van Koningsbrugge - Moet de naamsverandering van Overtoom grappig proberen te maken, maar werkt veel kijkers daarmee op hun zenuwen.
Chantal Janzen - De publiekslieveling doet alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat je als beste moeder vooral de wasvrouw bent.

Eerdere winnaars van de Loden Leeuw waren onder meer Bon Prix, Zalando, Postal Gold, Hi en Specsavers. Reclamemakende BN’ers die in voorgaande jaren het loden beeldje op hun schoorsteenmantel hebben mogen zetten, zijn onder anderen Maarten van der Weijden, Patricia Paay, Johan Derksen en Louis van Gaal..


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.