Winnaars RA*W x Maybelline young talent pitch bekend
16-11-2021 (11:34) - Awards
RA*W en Maybelline organiseerden op 12 en 13 november een creatieve pitch voor jong talent. Het winnende concept wordt doorontwikkeld tot campagne die zichtbaar zal zijn in de hele Benelux. De winnaars van de pitch zijn Myrthe Polman, Sammi Momoh, Roos van Bruggen en Chloë Bulsink.
RA*W en Maybelline organiseerden afgelopen weekend (12 en 13 november) een uitdagende pitch voor jong talent om zich verder te ontwikkelen binnen de creatieve industrie. Een groep van twintig jonge talenten kregen de briefing op vrijdag gepresenteerd door Thom Molenkamp van Maybelline, op zaterdag werkten ze een hele dag keihard aan de pitch ideeën. Ze werden hierbij ondersteund door vijf creative challengers: Guy Lokhoff (Hammerfest), Esmé Brinkman (Blauw Gras), Melanie Bosveld (Kult & Ace), Maxine Penney (MediaMonks) en Michael van den Brande (Code d’Azur).
RA*W en Maybelline organiseerden afgelopen weekend (12 en 13 november) een uitdagende pitch voor jong talent om zich verder te ontwikkelen binnen de creatieve industrie. Een groep van twintig jonge talenten kregen de briefing op vrijdag gepresenteerd door Thom Molenkamp van Maybelline, op zaterdag werkten ze een hele dag keihard aan de pitch ideeën. Ze werden hierbij ondersteund door vijf creative challengers: Guy Lokhoff (Hammerfest), Esmé Brinkman (Blauw Gras), Melanie Bosveld (Kult & Ace), Maxine Penney (MediaMonks) en Michael van den Brande (Code d’Azur).
Superstay connectie met Gen-Z
De jonge creatieven werkten op een briefing voor de 'Superstay' productlijn van Maybelline. De uitdaging was om ervoor te zorgen dat Maybelline een sterkere connectie maakt met Gen-Z met als ultiem doel te worden gezien als lovebrand. Het winnende idee koppelde Superstay producten aan verschillende persona’s (ambassadors) die aan de hand van hun 'coming of age' verhaal vertelden hoe het product hun verder bracht - every step of the way. Een slimme mediatactiek maakte het plan compleet.
"We deden mee om te ervaren hoe het is om een creatieve campagne te bedenken. Vier personen die elkaar niet kennen, met verschillende achtergronden en persoonlijkheden én ook nog binnen een kort timeframe! Dat was spannend en leuk… en we zijn natuurlijk super trots dat we de pitch hebben gewonnen!" aldus het winnende team.