‘Ask Your Friends’ eerste PR-campagne uit de koker van BAAS voor MARTINI
25-06-2021 (14:12) - Bureaus
Creatief communicatiebureau BAAS Amsterdam heeft als onderdeel van een PR-campagne rondom de aperitivo cocktail MARTINI® Fiero het ‘Ask Your Friends’ spel bedacht en ontwikkeld. Een exclusief kaartspel dat goed van pas komt als vrienden na de lockdown weer een real life ‘aperitivo’ plannen.
Nu de zomer is begonnen en de coronamaatregelen aan het versoepelen zijn, speelt MARTINI met Ask Your Friends in op de behoefte van veel mensen om hun vrienden weer in het echt op te zoeken. Ask You Friends, in de markt gezet als ‘aperitivo game’ om tijdens de borrel te spelen, is ontwikkeld in samenwerking met psycholoog, (relatie)therapeut en schrijver Marcelino Lopez en geeft spelers de mogelijkheid om hun vrienden nog beter te leren kennen door middel van vijftig grappige, pittige en uitdagende vragen en dilemma’s.
De campagne voor MARTINI Fiero is de eerste Benelux PR-campagne die uit de samenwerking tussen BAAS en MARTINI komt. “We zijn voor deze PR-campagne voor MARTINI op zoek gegaan naar relevantie in de huidige tijdsgeest. We kwamen toen al snel op het inzicht dat veel mensen door de versoepelingen van de maatregelen elkaar weer in het echt gaan opzoeken en dat ze het weer eens over iets anders willen hebben dan coronatesten of thuiswerken. Daarvoor is een aperitivo, het Italiaanse 5-uur moment na de werkdag waar de hapjes en drankjes op tafel komen, het perfecte moment. Ik hoop dat veel mensen plezier zullen beleven aan het plannen van hun eigen aperitivo met Ask You Friends nu de versoepelingen snel ingaan,” aldus Bas Ouweneel, Creative Director bij BAAS Amsterdam.
Charlotte D’Hoogh, Brand Director MARTINI; “Terug samenkomen met vrienden en familie en genieten van de kleine dingen in het leven; dat is waar het om draait en wat we meer dan ooit hebben moeten missen. Met MARTINI willen we die momenten opnieuw aanmoedigen, lekker bijpraten en genieten met een hapje en een drankje en met een leuk kaartspel als ‘conversation starter’."
Nu de zomer is begonnen en de coronamaatregelen aan het versoepelen zijn, speelt MARTINI met Ask Your Friends in op de behoefte van veel mensen om hun vrienden weer in het echt op te zoeken. Ask You Friends, in de markt gezet als ‘aperitivo game’ om tijdens de borrel te spelen, is ontwikkeld in samenwerking met psycholoog, (relatie)therapeut en schrijver Marcelino Lopez en geeft spelers de mogelijkheid om hun vrienden nog beter te leren kennen door middel van vijftig grappige, pittige en uitdagende vragen en dilemma’s.
De campagne voor MARTINI Fiero is de eerste Benelux PR-campagne die uit de samenwerking tussen BAAS en MARTINI komt. “We zijn voor deze PR-campagne voor MARTINI op zoek gegaan naar relevantie in de huidige tijdsgeest. We kwamen toen al snel op het inzicht dat veel mensen door de versoepelingen van de maatregelen elkaar weer in het echt gaan opzoeken en dat ze het weer eens over iets anders willen hebben dan coronatesten of thuiswerken. Daarvoor is een aperitivo, het Italiaanse 5-uur moment na de werkdag waar de hapjes en drankjes op tafel komen, het perfecte moment. Ik hoop dat veel mensen plezier zullen beleven aan het plannen van hun eigen aperitivo met Ask You Friends nu de versoepelingen snel ingaan,” aldus Bas Ouweneel, Creative Director bij BAAS Amsterdam.
Charlotte D’Hoogh, Brand Director MARTINI; “Terug samenkomen met vrienden en familie en genieten van de kleine dingen in het leven; dat is waar het om draait en wat we meer dan ooit hebben moeten missen. Met MARTINI willen we die momenten opnieuw aanmoedigen, lekker bijpraten en genieten met een hapje en een drankje en met een leuk kaartspel als ‘conversation starter’."
Onderdeel van de campagne is een influencercampagne met onder andere Valerio Zeno en Défano Holwijn en een microsite, askyourfriends.martini.com, waar consumenten het spel niet alleen kunnen winnen als ze hun gegevens achterlaten, maar ook online kunnen spelen.