BrandBase zet zich in voor Plan Nederland
09-06-2016 (11:55) - Campagnes
Met drie speciaal ontworpen clutches vraagt Plan Nederland aandacht voor het Menstrual Hygiene Management Project (MHM)in Uganda. Het doel is: meer meisjes hun school te laten afmaken. BrandBase ontwikkelde de campagne.
Plan Nederland wil ervoor zorgen dat meisjes weer naar school gaan door voorlichting te geven op scholen en in gemeenschappen te praten over sanitaire voorzieningen. Ook traint Plan vrouwen om maandverband te verkopen en tegelijkertijd voorlichting te geven. De hulporganisatie constateert dat het te vaak voorkomt dat meisjes in Uganda niet naar school kunnen, omdat ze ongesteld zijn.
campagne
Speciaal voor dit project zijn er drie clutches ontworpen met opdrukken van de kunstenaar Tretchikoff: de Bag To School. Op 7 juni organiseerde Brandbase in opdracht van Plan Nederland een lancering om de designclutches, waarvan de opbrengst geheel ten goede komt aan het Bag to School project in Uganda, te onthullen. Neelie Kroes, Caro Emerald en Pip Pellens zijn de ambassadeurs van de campagne.