Nieuwe profilering Profile Car & Tyreservice

06-06-2016 (10:50) - Campagnes

Profile Car & Tyreservice gaat een nieuwe fase in, waarbij het merk zich breder dan voorheen positioneert. In de vandaag gelanceerde campagne 'Profile maakt beter onderhoud betaalbaar' zien we niet meer de bandenspecialist van weleer, maar een landelijke keten van auto-onderhoudsbedrijven die de kwaliteit en garanties van merkgarages combineert met de servicegerichtheid van vakgarages 'om de hoek' en de scherpe prijs van fastfitters. Canday creative agency ontwikkelde de integrale campagne.


Paul van den Acker (Hoofd Formule, Marketing en Online bij Profile): ' Profile staat aan het begin van een nieuw tijdperk. Vanaf juni zal de formule flink uitpakken om de hernieuwde positionering als hét onderhoudsadres voor de autobezitter goed onder de aandacht te brengen. We gaan de acht Pro’s van Profile - ons samenhangende en onderscheidende pakket van klantvoordelen in onderhoud - stevig neerzetten.'

Deze brede onderhoudspropositie is de kern geworden van de nieuwe campagne die vandaag gelanceerd is, 'Profile maakt beter onderhoud betaalbaar'. In de campagne, die onder andere via TV-commercials en radiospots gevoerd wordt, staan echte, herkenbare, vragen en problemen van consumenten centraal. 'Zo denken we veel hoger te gaan scoren op relevantie en sympathie, wat de ontvankelijkheid voor de boodschap van Profile vervolgens groter moet maken, aldus Barry de Waal (Concept Copy bij Canday).

 

Credits

Bureau: Canday

Creatieve directie: Martijn Rijken

Account director: Natascha van den Ende

RTV producer: Hennie Bouwe

Concept & art: Martijn Rijken

Concept & copy: Barry de Waal

Project management: Robbert Oidtmann

Design: Gijs Zegers

Copy: Rutger Rijken

Social media: Willem Nikkelen

Klant: Profile

Hoofd Formule, Marketing en Online: Paul van den Acker

Marketing Communicatie Manager: Jorrit Wolters

Productie TVC: Lukkien

Producent: Suzanne Muijs