Amerikanen geven meeste geld uit bij Olympische Spelen

08-08-2024 (10:36) - Economisch

Toeristen uit de VS zijn goed voor 22 procent van de internationale transacties in Frankrijk, één week na de start van de Zomersporten. Dit is meer dan Duitsland (8%), het VK (6,5%) en Spanje (6%) samen

Een analyse van Adyen’s transactiedata brengt de economische impuls van wereldwijde sportevenementen voor lokale economieën in beeld. Met als één van de resultaten: sinds 24 juli 2024 zijn buitenlandse shoppers goed voor meer dan een derde van alle verkopen in Frankrijk. Chinese toeristen geven negen keer de gemiddelde transactiewaarde in de high-end retail sector uit.

Sinds 24 juli heeft Adyen meer dan €1,6 miljard aan fysieke en online transacties goedgekeurd in de retail, horeca en entertainment (inclusief sportlocaties) in Frankrijk. Internationale shoppers waren goed voor 35 procent van de goedgekeurde transactievolumes in het land, waarbij Amerikaanse reizigers momenteel bovenaan het uitgavenklassement staan. Amerikaanse toeristen vertegenwoordigen bijna 22 procent van de verkoopvolumes door internationale shoppers. Duitse toeristen staan op de tweede plaats (8%) en Britse toeristen op de derde plaats (6,5%).

High-end retailers in Frankrijk trekken grote kopers aan, waarbij Chinese toeristen negen keer de gemiddelde transactiewaarde in de sector uitgeven. Japan en de VS volgen op de tweede en derde plaats met respectievelijk zes en vijf keer de gemiddelde waarde.

Alexa von Bismarck, President EMEA bij Adyen"Internationale shoppers zijn in Frankrijk goed voor meer dan een derde van de transactievolumes die via ons Unified Commerce-platform worden verwerkt. Onze analyse benadrukt het belang van Amerikaanse fans deze zomer. Het is interessant om te zien hoe deze trend zich ontwikkelt op onze tracker en welke nationaliteit uiteindelijk de eerste plaats op de uitgavenranglijst veroverd als de Zomersporten ten einde komen."

Bedrijven profiteren van technologie

Adyen’s analyse toont aan dat bedrijven die de nieuwste technologieën voor betalingen gebruiken profiteren van het enthousiasme van fans. Door toeristen de optie te bieden om in hun eigen valuta te betalen en hun favoriete betaalmethoden aan te bieden, kunnen bedrijven meer klanten aantrekken. Bijvoorbeeld, de helft van de Zwitserse bezoekers in Frankrijk betaalt het liefst in Zwitserse franken. Britse klanten geven de voorkeur aan betalen in ponden in plaats van euro’s (46%), en een derde van de Canadezen kiest voor Canadese dollars.

"Internationale shoppers willen betalen met hun favoriete betaalmethoden. We zien grote voordelen voor onze klanten door meer betaalopties aan te bieden, zoals Alipay voor Chinese toeristen, 'Buy Now Pay Later'-technologie en digitale wallets voor mensen die zonder kaart of contant willen betalen. In Frankrijk kiezen bijna alle Australische bezoekers (89%) ervoor om contactloos te betalen door hun kaart tegen het betaalapparaat te tikken in plaats van deze in te voeren en hun pincode in te toetsen."

"Het gebruik van technologie in de winkel verbetert de klantervaring. Door valutaomrekening bij de kassa aan te bieden, krijgt de klant een duidelijk prijsbeeld bij de aankoop. Wereldwijde merken die actief zijn in verschillende steden hebben de kans om vertrouwen op te bouwen bij internationale klanten en hun imago in de markten waar ze actief zijn te verbeteren. "


Bureaus

Media

Marketing