Cheil Benelux bouwt Immersive Smart Room in grootste Samsung Experience Store van Benelux

Cheil Benelux bouwt Immersive Smart Room in grootste Samsung Experience Store van Benelux

06-12-2023 (10:44) - Marketing

Na maanden van voorbereiding is de derde Samsung Experience Store een feit, ontwikkeld door Cheil Benelux. In de flagship store in Westfield Mall of the Netherlands in Leidschendam kunnen bezoekers fysiek kennis maken met alle nieuwe innovaties van Samsung, zoals bijvoorbeeld de SmartThings App.

De grootste uitdaging van de nieuwe Samsung Experience Store was een experience te ontwikkelen, die bezoekers het ecosysteem van Samsung’s Smart Things zelf laat ervaren. Cheil Benelux bouwde daarom de complete winkel zelf op en ontwikkelde als kloppend hart van de store de Immersive Smart Room. Een interactieve ruimte waar mensen door middel van herkenbare situaties met Smart Things kennis kunnen maken: een applicatie waarmee gemakkelijk alle Samsung-apparaten in huis -maar ook veel non-Samsung producten- te besturen zijn vanuit één app. Ook biedt de applicatie suggesties voor een energiezuiniger huishouden en laat gebruikers zien hoe zij hun leven makkelijker kunnen inrichten. Samsung en Cheil Benelux nemen zo samen weer een nieuwe stap in een écht geïntegreerde aanpak van campagne tot winkelvloer.

Grotste van de Benelux

Willem Visser, Head of Samsung MX divisie Benelux: ‘De nieuwe Samsung Experience Store in Leidschendam is anders dan de winkels in Breda en Utrecht. Het is de grootste van de Benelux. En dat is een hele ervaring. Meteen bij de ingang begint dat met het grootste Samsung LED-scherm van Europa van bijna 30 m2: The Wall. Samsung weet als geen ander dat de winkel en het zelf ervaren van onze producten het allerbelangrijkste blijft voor een consument; ongeacht of dat online of in de winkel gebeurt. Cheil Benelux heeft deze experience door middel van toegankelijk storylines duidelijk voor ons weten te vertalen, waardoor shoppers kunnen voelen en ervaren welk gemak SmartThings voor hen meebrengt.”

Richard Roest, Shopper Marketing & Retail Operations Director Cheil Benelux: “Het grote vraagstuk dat voor ons lag was: hoe gaan we fysiek duidelijk maken dat SmartThings jouw leven gemakkelijker maakt? In de Immersive Smart Room lichten we dagelijkse situaties in en rondom het huis uit, en laten de functionaliteit van SmartThings zien. Deze interactieve installatie is een doorvertaling van de uiteindelijke 360-merkcampagne, samengebracht in een fysieke ruimte waar alle zintuigen worden geprikkeld en de shopper echt is ondergedompeld in de wereld van Samsung. Zo brengen we creativiteit, commerce en technologie naadloos samen, en dat is precies waar wij als Cheil Benelux blij van worden en bij deze innovatie erg trots op zijn.”

YouTube-video: https://youtu.be/YSnEiBfiJxw?si=ahU3JD1KLNtmOcKI

Credits
Klant: Samsung
Verantwoordelijk bij klant: Griet Brantegem, Jay Wolters
Bureau: Cheil Benelux
Business Owners: Richard Roest, Tim van der Sijde
Concept: Ton van Jole
Creative Owners: Tim de Waard, Daniel Samama
Account: Istvan Schiering
Productie content: Bart Breugem, Lamine Ndiaye, Giulia Ravasi, Bernard Westerdijk
Interieurbouw: Tchai International
Ruwbouw: KPW International, AMG
Installatietechniek: Waterman
AV Techniek: Bis-Econocom
 


Bureaus

Media

Economisch